:::Facebook Produk Digital Percuma::: KLIK DIBAWAH!

Sunday, May 25, 2008

Laporan Percuma - “10 Outsourcing Mistakes”

Hari ini saya nak berkongsi satu lagi program Pay Per Lead iaitu satu program yang memberikan wang kepada sesiapa yang mendownload report percuma yang diberikan melalui satu link affiliate yang dibekalkan dalam CPanel khas kita. Kali ini ditawarkan $1 per’download’ - tetapi bukan program ini yang saya nak kupaskan secara ringkas tetapi mengenai report yang diberikan tersebut iaitu “10 Outsourcing Mistakes” atau dengan kata lain “10 Kesilapan yang dilakukan semasa Outsourcing“.

10 Kesilapan Outsourcing

Apakah Outsourcing tersebut? Mungkin sesetengah dari anda tertanya-tanya bukan? Baiklah, saya berikan misalnya iaitu anda ingin membina Website bagi memasarkan satu produk digital seperti ebook tetapi proses pembinaan projek tersebut bukan anda yang lakukan tetapi anda mengupah pihak ketiga yang membinanya. Website anda mengupah seorang designer yang bina untuk anda, ebook pula anda serahkan kepada Freelance untuk menterjemahkannya ke BI/BM dan sebagainya. Tugas anda hanya menunggu kerja anda tersebut siap dan dalam masa yang sama anda boleh merancang marketing dan menyusun jadual atau memeriksa setiap projek tersebut apabila telah siap dan sedia untuk dilancarkan. Dengan kata lainnya “Outsourcing” : “Mengupah Freelance atau pihak ketiga untuk membuat kerja-kerja projek anda tersebut“.

Di antara point-point yang terkandung di dalam Report ini ialah seperti :
  1. Thinking It Can’t Be Outsourced
  2. Tying Knowledge Into A Person Instead Of A System
  3. Being Too Quick To Hire
  4. Not Being Quick Enough To Fire
  5. Not Thinking Through All That You Need To Get one Before Hiring Someone
  6. dan banyak lagi……

Saya merasakan report ini mempunyai nilai yang tinggi dalam informasinya dan saya memberikan 5 bintang untuk 10 Outsourcing Mistakes ini. Jadi pesan saya, bacalah report tersebut ya, bukan sekadar untuk mendapatkan $1 percuma je …… malah ilmu yang terkandung di dalamnya tersebut mungkin nilaiannya melebihi $1000!!!

Dapatkan Sekarang...

10 Outsourcing Mistakes

Sumber Tanpa Sebarang Ubahsuai: Usahawan Internet Malaysia