:::Facebook Produk Digital Percuma::: KLIK DIBAWAH!

Monday, January 11, 2010

PPL: 15 Keajaiban Penjimatan...!

Ebook 15 Keajaiban Penjimatan Untuk Dimiliki,
Muaturun Dibawah:

Ubah tanggapan anda tentang penjimatan...!
Kisah Titanic ini dalam ingatan untuk semua...


Kira-kira lebih 100 tahun lalu, satu peristiwa telah berlaku.
Titanic pada masa itu dianggap sebagai kapal terbesar yang
paling selamat di dunia dan tidak mungkin karam. Begitulah
anggapan mereka pada masa itu. Mereka sangat yakin...

Namun... pada satu ketika...



Tragedi Titanic...

“Karam..? Mustahil sama sekali!”
Pengarah Urusan White Star Line (syarikat yang memiliki Titanic) menegaskan.

“Kami telah membina dua lapis dinding yang tebal dan tahan di bahagian bawah badannya. Jika ianya karam sekalipun, masih terdapat 16 ruangan yang tidak akan dimasuki air. Jadi kapal kami tetap adalah yang paling selamat.” Tambah jurutera dan pegawai White Star Line.

Para penumpang tidak diberi penerangan langkah keselamatan apatah lagi cara-cara menghadapi kecemasan. Bot-bot keselamatan yang disediakan pun paling baik hanya dapat menampung 1/3 dari jumlah penumpang. Anak-anak kapal menjalankan tugas sambil lewa dengan hanya memerhatikan laut di depan dalam kegelapan malam, malah mengabaikan beberapa amaran awal yang diterima mengenai ketulan ais besar yang terapung di hadapan kerana amat yakin Titanic tidak akan tenggelam. Bukan mereka saja, para penumpang, kapal-kapal lain dan orang ramai juga berkeyakinan sedemikian. Titanic tidak mungkin akan karam, bergema dan berulang-ulang di kotak pemikiran mereka.

Tapi kita semua tahu apa yang telah berlaku kini. Pada akhir cerita, Titanic bukan sahaja boleh karam tetapi boleh juga mengorbankan lebih kurang 1513 nyawa. Apa yang menyedihkan, bukan Titanic tidak mendapat amaran atau tanda-tanda awal tetapi mereka tidak mengendahkannya. Sebagai tambahan, sekiranya para penumpang mengubah tanggapan dan percaya Titanic boleh karam, proses memindahkan mereka ke dalam bot-bot keselamatan akan menjadi lebih lancar dan efisen. Berkemungkinan besar angka korban tidak akan melebihi 1000 orang.

Lebih daripada itu, adakah anda tahu penyumbang utama kepada tragedi ngeri tersebut?
Biar saya beritahu. Anggapan yang silap. Itulah jawapannya tuan-tuan. Anggapan-anggapan
silap ini akan menyebabkan persepsi kita menjadi berat sebelah. Ini akan menyebabkan
kita tidak mahu menerima bukti-bukti yang bertentangan dengan anggapan kita. Anda
seolah-olah buta dengan apa yang sesungguhnya di hadapan dan hanya nampak apa yang
anda mahu lihat dan percaya sahaja.

Jadi mari bersama-sama kita buang sejauh mungkin ketakutan dan anggapan silap
berkaitan jimat cermat dan penjimatan seperti yang disenaraikan di awal-awal artikel ini. Agar anda dapat melihat kebaikan dan keuntungannya.

Oh ya.. dan supaya proses memindahkan anda ke dalam bot keselamatan berjalan
dengan licin maka dengan itu anda tidak akan menjadi angka korban yang seterusnya..

Sesungguhnya berjimat adalah cara yang paling ideal menjalani kehidupan ini.
Jimat cermat dan penjimatan adalah untuk masa depan anda sendiri. Penjimatan melambangkan kebijaksanaan anda. Penjimatan mencerminkan pandangan anda jauh ke hadapan sehingga menembusi dinding-dinding, halangan-halangan, masa-masa sukar, ketidaktentuan ekonomi, kesempitan wang atau memerlukannya dengan kadar yang segera.

Kebetulan, satu kesempatan yang baik telah sampai kepada anda. Satu peluang yang jarang-jarang hadir. Kalau hadir pun, ia memerlukan kos untuk anda mendapat faedahnya.
PPL Keajaiban Penjimatan muncul sesekali dalam seketika. Kita tidak akan tahu bila perkara sebegini akan muncul lagi. PPL ini hadir bersama eBook, e-Kursus, Panduan Ringkas, Template Helaian Kerja dan langganan newsletter.

Saya berani katakan, ini adalah di antara beberapa tawaran percuma terbaik yang pernah diberikan oleh mana-mana pihak di negara kita.

Manakan tidak, pengetahuan ini sesuai diaplikasikan di semua masa, tidak kira susah atau senang. Pengetahuan ini juga membawa kebaikan kepada diri serta keluarga anda. Saya tidak tahu mahu katakan apa lagi andai perkara sebaik ini pun anda lepaskan. Anda boleh lihat sendiri
tawaran ini melalui banner dibawah: