:::Facebook Produk Digital Percuma::: KLIK DIBAWAH!

Tuesday, April 14, 2009

Kelab Untuk Internet Marketer?

Salam!

Ko nak baca ke entry nie? Lupakan jika ko tengah bosan sebab entry ini pasti akan lebih membosankan ko! Itu nasihat pertama aku...

KelabIM.Com?

Satu nama laman sesawang... Ko pernah dengar tak?

Kalau pernah ko nie memang dikira amat bertuah!
Sebab aku pun baru 1st time dengar... Hehehe...
Tak sangka pulak aku IM aka Internet Marketer ada kelab kat Malaysia.
Ada la juga aku menjenguk ke sana buat beberapa kali untuk melihat perubahan.

Dan dibawah adalah sedikit "benda" yang aku dapat grab di sana yaz!

Info Whois? Hasil perisikan beberapa orang kanan dan kiri aku,
sesawang ni diwujudkan bermula hujung November tahun lepas.
Hampir 6 bulan camtu...

Dan setakat ini aku kecewa sebab aku belum jumpa apa-apa TagLine yang
dapat memberi kekuatan kepada laman web ini.
Hanya panduan dan maklumat yang dicoretkan! Semata-mata info!
Terlalu ringkas! Tiada apa yang perlu dibanggakan sangat oleh pemiliknya...
Aku tak pasti ianya menggunakan konsep auto blog atau dilakukan secara manual.

Ko tak percaya? Percayalah... atau ko pegi tengok sendiri...
KelabIM.Com ini tidak mempunyai paparan muka hadapan
yang dapat menarik pelayar internet yang bergelar orang baru aka newbie.

Aku yakin jika orang yang baru mengenal komputer menjenguk ke sana,
pastinya pening bosan seolah-olah sedang membaca buku teks.
Cuma ianya diautomasikan kedalam komputer dan ada video...
Sesawang yang hanya ada tulisan-tulisan dan beberapa video,
dengan grafik yang amat minima dah cukup membosankan aku.
Hohohoho... Itulah pendapat jujur aku...
Aku harap ianya akan lebih menarik di masa mendatang...

Itu la realitinya. Dengan hanya bersandarkan kepada tag:


KelabIM.com boleh dikatakan sukses juga kalau nak ikut pada konsep Pengoptimuman Enjin Carian yang dihebohkan sejak dua menjak ni. Kalau ko tanya je pakcik Google ko tue dengan kata kunci "Kelab IM", tidak sesampai sesaat laman sesawang ini akan berada di tangga teratas. Kira dah ok la tue... Dan aku pun dah dikira membantu nie... :)

Results 1 - 10 of about 274,000 for kelab im. (0.18 seconds)

Penggunaan pilihan Wordpress dan Inanis Glass WordPress Theme banyak membantu
dalam reka dan bentuk laman sesawang ini. Dan hasil dari kedudukan Alexa juga semakin meningkat dari hari ke hari. Aku bukan nak puji, tapi aku yakin tak lama lagi...
jika caranya betul kedudukannya pasti tergolong dalam dalam ranking yang lebih best!
Page Ranknya pula masih di tahap minimum.

p/s- Aku lebih tertarik, menarik, kau memang Da Boom! dengan banner beranimasi warna biji remia dibawah FeedJit Kelab IM tue.

Banner ini:


Nasihat aku yang kedua:
Ko dijemput klik banner disebelah dan buatlah pembelian! Hohohoho...